Familie Opplevelser Reise

Florida Part II – Captiva

IMG_3256FullSizeRender

Vi tok en liten avstikker til Paradis. Dette stedet er virkelig helt magisk. Jeg vil beskrive det som the Hamptons møter Bahamas med en dash Pippi Langstrømpe. Rent, upscale, men ikke snobbete. Litt «hamp»stil med pastellfargede hus og håndmalte skilt. Resorten vi bor på er enorm, og strekker seg over flere kilometer med strender og golfbaner, og disse små vakre husene overalt. Området er så ryddig og forseggjort at det ser ut til å være finkjemmet med pinsett. Det føles som om vi er de eneste utenlandske turistene.

Vi kom frem etter ca 4 timers biltur fra Orlando. Hvis du ser på kartet, så ser du at øya er en smal sandbankstripe med hav på begge sider. Vi bor helt på cap’en. Derav navnet Captiva. Den som kunne hatt et landsted her, holy moly, det er bare så idyllisk og vakkert at det er en sann fryd for øye og sjel. Men vet du hva som gledet oss mest? Det fantastiske «wildlife» dyrelivet som florerer rundt oss. Ørner, flodhester, pelikaner, øgler, skilpadder, haier… ja, noen fisket hai på stranden vi badet, og det ble full oppstandelse. Men den slapp kroken. Og de andre i følget vårt støtte på en alligator på bensinstasjonen! Morn!

Da vi kom til resorten: «Uflaks» for oss at de hadde hatt noen gjester som hadde spydd ned teppene rett før oss i det rommet vi egentlig skulle bookes inn på, så de var nødt til å oppgradere oss til det største og fineste huset på hele anlegget. Huffda… Mao 100 kvm strandhus med egen garasje, vaskerom, 2 soverom med 50 tommers big screens på soverommene og dertilhørende bad og det beste av alt: Sea view med den vakreste solnedgangen. Bliss! Og only in America! Jeg sender gubben ut for å kjøpe vin og snacks, og vi har nydelig voksenkveld med film og kos i vårt 40 kvm soverom med solnedgangen in our faces, mens barna ligger i halvsvime i sin sovesal. En deilig rolig kveld vi trengte sårt. Sjekk ut resorten her.

Dag 1. Det blåser hatter og høy, og det er ca 14 grader. Brrr… Men nordmenn som vi er, skal vi presse sol og koooose oss. Jeg halter og hutrer bak familien. Hoftene mine er fremdeles kjørt fra Orlando-marathon, og ikke hjelper det at joggeskoene som er nyvaskede har krympet en størrelse, så tærne verker som pokker de også. Men jeg vet at jeg har en nydelig strand-dag i sikte, uansett vær eller vind, så jeg er enda i godt humør. Til vår store glede ser vi at de har cabanaer som løyer for vinden, og der sovner mor nærmest gapende i solsengen. Ahhh. Bare så skjønt. Dagen er reddet, og alle er blide (og litt solbrente…)

Middagen inntas på resortens sjarmerende restaurant Harbourside, og desserten på «The scoop» (candyheaven for barna) så tar vi nok en tidlig kveld hjemme i condoen vår.

Dag 2. Noen av oss er mye mer solbrente enn antatt fra gårdsdagen, helt ildrøde faktisk. (Skikkelig glad jeg tok den facial scruben dagen før, not!) og idag er det klinkekule med laber bris, opsy… Barna vil leke ved bassenganlegget, så vi tar halve dagen her, og halve dagen på stranden etter lunsj. Avgang blir kl 15. Vi skal kjøre i underkant av 5 timer til neste stopp der vi skal gjenforenes med følget vårt.  Planen er middag på Taco Bell på veien, og cocktails med gla’gjengen på hotellet på kvelden.

Hadde ikke prisene vært så stive hadde vi kommet tilbake i sommer. Det er virkelig så feelgood stemning her, og vi er helt frelst! Har du noengang tenkt deg en tur til Florida og lurer på om du skal ta et par dager på Captiva, altså, det er ikke noe å lure på lenger!

Neste episode: Ducks Key, tilbake med gjengen.